ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

آموزش انتخاب کپسول متناسب با حریق

خدمات مشاوره و آموزشی

آموزش انتخاب کپسول متناسب با حریق

در هنگام وقوع حريق و حادثه ضمن داشتن آرامش و حفظ خونسردي و واکنش سریع، ابتدا باید نوع حريق را شناسايي و کپسول مناسب جهت اطفاء حريق را انتخاب کنیم. با عدم آموزش انتخاب کپسول متناسب با حریق و عدم تشخيص نوع حريق ايجاد شده و اينکه حريق از سوختن چه موادي ناشي گرديده است، چه بسا حريق کوچکي که مي توانسته در صورت اطفاء درست خسارت کمي به بار آورد ولي با انتخاب کپسول نامناسب تبديل به خسارت جاني و يا مالي سنگيني شده و باعث مشکلات و خطرات بسیاری برای افراد و ساکنین در ساختمان و نیروهای امدادی و خدمات رسان شهری گردیده است.

داشتن کپسول آتش نشاني مناسب براي انواع مختلف آتش سوزي اهميت بسيار زيادي دارد. بسياري از مردم تصور مي کنند که يک کپسول آتش نشاني مي تواند انواع مختلف حريق را خاموش کند و توجه به اين موضوع و داشتن کپسول آتش نشانی مناسب حریق، اهميت چنداني ندارد!

بعضي از کپسول های آتش نشانی حاوی پودر هستند که مي توانند به بعضي از تجهيزات حساس مانند کامپيوتر و وسایل الکترونیکی دچار حریق در زمان اطفاء، آسيب برسانند در حاليکه انواع ديگر باعث خسارت ناچيز شده و يا حتي هيچ خسارتي به اينگونه تجهيزات وارد نمي کنند.

کارشناسان ایمنی و فنی ایمن تیک در بازدیدهای دوره ای از ساختمان شما، کلیه آموزشهای لازم جهت آشنایی و نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی و موارد مصرف آن ها را به افراد و ساکنین ساختمانتان ارائه می دهند تا علاوه بر اینکه در زمان اطفاء حریق، از آسیب رسیدن به افراد و وسایل و تجهیزات مشتعل جلوگیری می گردد، خیال شما از کنترل اوضاع و انجام اقدامات به موقع در زمان وقوع آتش سوزی های احتمالی نیز آسوده خواهد شد.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و آموزش انتخاب کپسول های آتش نشانی متناسب با نوع حریق در ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت