ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

تعمیر و نگهداری از تجهیزات اطفاء حریق

خدمات تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری از تجهیزات اطفاء حریق

اطفاء حریق روش های متفاوتی دارد که در ساختمان ها از سیستم های مختلفی جهت اطفاء حریق استفاده می گردد. بهتر است قبل از تعریف سیستم های اطفاء حریق بدانیم که اطفاء حریق در معنی عامیانه به اقدامات لازم جهت جلوگیری از گسترش آتش و خاموش کردن آن و آسیب کمتر به جان و مال افراد گفته می شود که تعمیر و نگهداری از تجهیزات اطفاء حریق اهمیت زیادی دارد. اطفاء حریق به دو دسته: سیستم اطفاء حریق دستی و سیستم اطفاء حریق اتوماتیک دسته بندی می شود.
در سیستم اطفاء حریق دستی، تجهیزاتی به کار برده می شود که برای استفاده از آن ها به نیروی انسانی نیاز است و بدون نیروی انسانی عملا کاربردی ندارند. نمونه رایج آنها جعبه های آتش نشانی و کپسول های آتش نشانی هستند که با توجه به نوع و یا کلاس حریق انواع مختلفی دارند.
در سیستم اطفاء حریق اتوماتیک، تجهیزات طوری طراحی شده اند که به محض اعلام حریق کاملا به صورت خودکار عمل کرده و نیاز به دخالت انسان برای فعال شدن ندارند و در همان دقایق اولیه آتش سوزی و قبل از اینکه آتش به مکان های دیگر برود جلوی پخش شدن آتش را می گیرند و از پیشرفت و آسیب آتش جلوگیری و در نهایت موجب اطفاء حریق می شوند. 
با توجه به شناخت مختصری که از وظایف و کارکرد سیستم های اطفاء حریق به دست آوردیم، می توان به اهمیت سلامت و کارآمد بودن این سیستم ها و نقش حیاتی آن ها در زمان های آتش سوزی در ساختمان ها پی برد چرا که معیوب بودن و عدم کارایی آنها می تواند خسارات مالی و جانی غیر قابل جبرانی را برای افراد و ساکنین  به همراه داشته باشد.
کارشناسان فنی و متخصص ایمن تیک در بازدیدهای دوره ای و پیوسته از ساختمان شما، عملکرد تمام تجهیزات، قطعات و اجزاء سيستم های اطفاء حریق دستی و اتوماتیک شامل: کپسول های آتش نشانی، جعبه های فایر باکس، اسپرینکلرها و شبکه بارنده را مورد ارزيابي و تست قرار داده و خرابی ها را شناسایی و کنترل نموده و تمام عیب های موجود در تجهیزات و سیستم ها را برطرف می کنند، تا خیال شما از بابت عملکرد صحیح و سریع آن ها در مواقع بروز آتش سوزی های احتمالی راحت باشد. 

جهت مشاوره، دریافت خدمات و تعمیر و نگهداری سیستم های اطفاء حریق ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت