ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

برگزاری مجمع عمومی سالیانه ساختمان

خدمات ویژه و رفاهی(VIP)

برگزاری مجمع عمومی سالیانه ساختمان

در مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و ... برای پیشبرد امور و بهتر انجام شدن کارها، با برگزاری مجمع عمومی سالیانه ساختمان اقدام به انتخاب مدیر یا هیئت مدیره ساختمان می نمایند. وظیفه هیئت مدیره یا مدیر این است که ساختمان را از هر گونه خرابی و آسیب حفظ نماید.
مدير ساختمان مسئول حفظ و اداره ساختمان و اجراي تصميماتي است که مجمع عمومي ساختمان خواهد گرفت. مدير بايد در جلسه‌ سالیانه مجمع به مدت يک ‌سال و با راي افراد و ساکنین ساختمان انتخاب شود. در مورد انتخاب مجدد يک فرد به عنوان مدير محدوديتي وجود ندارد، هر چند بهتر است این منصب به صورت چرخشي بين افراد دست به دست شود تا همه نسبت به ساختمان احساس مسئوليت پيدا کنند.

بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ ها، مجمع عمومی عالی‌ ترین نهاد تصمیم‌ گیرنده در خصوص امورات ساختمان می باشد. مالکین تمام واحدهای ساختمان در این مجمع عضو هستند و حق رای دارند. مستاجرین عضو رسمی مجمع عمومی ساختمان محسوب نمی‌ شوند، ولی مشارکت آن ها در جلسات مجمع مطلوب و پسندیده است و نظرات و پیشنهادهای ایشان می‌تواند راهگشا باشد.

طبق مواد 5 و 6 قانون تملک آپارتمان ها در صورتی که تعداد مالکین ساختمانی از سه نفر تجاوز کند باید مجمع عمومی مالکین ساختمان تشکیل شود، یعنی اگر ساختمانی دارای سه واحد و یا تعداد مالکین سه نفر باشد مجمع عمومی در آن ساختمان تشکیل نمی گردد. مجمع عمومی به دو دسته: 1- مجمع عمومی عادی و 2- مجمع عمومی فوق العاده تقسیم می گردد. مجمع عمومی ساختمان باید سالانه حداقل یک بار تشکیل شود و مهمترین وظیفه‌ آن انتخاب مدیر یا هیئت مدیره ساختمان است و ریاست جلسات مجمع هم بر عهده‌ مدیر ساختمان است.

تیم کارشناسان خبره و حقوقی ایمن تیک، توانایی آن را دارد که جلسات مجمع عمومی و هیئت مدیره را در ساختمان ها با حضور تمام ساکنین و اعضای هیئت مدیره برگزار کند و کلیه تصمیماتی که در امور مهم و ضروری ساختمان اتخاذ می شود را بصورت مکتوب و به شکل صورتجلسه تنظیم نماید. تهیه و تنظیم صورتجلسه ی هیئت مدیره بسیار پر اهمیت است زیرا تصمیمات اتخاذ شده در آن می تواند باعث تغییر و بهبود شرایط در ساختمان گردد تا امور جاری ساختمان به نحو احسن صورت پذیرد.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و برگزاری مجمع عمومی سالیانه در ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

 



 

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت