ایمن تیک / مرکز کنترل فنی و ایمنی ساختمان

بررسی دودبندی راه پله ها و مشاعات

خدمات کنترل و بازرسی

بررسی دودبندی راه پله ها و مشاعات

خسارات و تلفات جانی در آتش ‌سوزی‌ ساختمان ها تنها از طریق سوختگی نیست، بلکه درجه حرارت بالا و خفگی نیز در افزایش آمار تلفات نقش بسزایی دارند. هنگام آتش سوزی در ساختمان ها آتش و حرارت با سرعت به تمام طبقات سرایت کرده و خسارات مالی و جانی زیادی را به جای می گذارد از این رو بررسی دودبندی راه پله ها و مشاعات در ساختمان ها اهمیت زیادی دارد.

یکی از مسائل و خطرات مهمی که زمان آتش سوزی در ساختمان ها پدید می آید، انتشار دود حاصل از آتش می باشد که کل فضای راه پله ها را در بر می گیرد. حجم این دود که بیشتر شود حرکت و به هر فضا و مکانی نفوذ و ورود می کند. وجود دودبند در ساختمان ها از انتشار شعله های آتش و دود به سایر طبقات جلوگیری کرده و موجب مهار سریع تر آتش و نجات جان و مال افراد می گردد. امروزه با افزایش آپارتمان نشینی و ساخت و ساز بناها و ساختمان های بلند مرتبه استفاده از دودبند امری ضروری برای تامین امنیت ساختمان و یکی از قوانین و مقررات ملی ساختمان و سازمان آتش نشانی محسوب می گردد. 

یکی از مزایای وجود دودبند در راه پله ها و مشاعات این است که در زمان آتش سوزی از گسترش آتش و پیشرفت آن به سایر طبقات جلوگیری می کند و علاوه بر اینکه باعث می شود آتش سریع تر و به موقع مهار شود، فرصت فرار ساکنین و حتی جمع آوری وسایل گران بها را نیز برای آن ها مهیا می نماید.

ایمن تیک با بازدیدهای دوره ای و مرتب از ساختمان شما، وضعیت دودبندی راه پله ها و مشاعات ساختمان شما را بررسی و کنترل می کند و اگر ساختمانی مجهز به دودبند نباشد، توانایی نصب و اجرای سیستم دودبند طبق ضوابط و استانداردهای مقررات ملی ساختمان را دارد تا محیطی امن و ایمن برای افراد و ساکنین فراهم و در زمان وقوع آتش سوزی خسارات جانی و مالی را به حداقل برساند.

جهت مشاوره، دریافت خدمات و بررسی دودبندی راه پله ها و مشاعات ساختمان خود با کارشناسان ایمن تیک تماس بگیرید.

خدمات مرتبط

newsletter2

استان خود را انتخاب کنید

با انتخاب شهر و استان، خدمات ایمن تیک را در شهر خود ببینید

×

×

جستجو در سایت